tisdag 21 juli 2009

Frisyr gjord i Halmstad – Halmstadsfrisyr

Jag lade tidigare idag upp på Twittern att jag kanske skulle klippa mig. Frågan var om det skulle bli en Halmstadsfrisyr eller om jag skulle vänta till Malmö och då ta en Malmöfrisyr. Det kom även in förslag om en norrlandsfrisyr men dit kommer jag inte tillbaka på den här resan. Hursomhelst skulle Filip ta en fästingspruta så då passade jag på att unna mig själv en hårbehandling. Calle från halmstadstidningen Entré bjöd på skjuts och rekommenderade Klippoteket Klammerdamm som ett bra drop-in-ställe.


För mig räcker det med att frisyren är utförd i Halmstad för att det ska räknas som en fullgod Halmstadsfrisyr men där går åsikterna isär. Belma som klippte mig säger att en riktig Halmstadsfrisyr är snygg och tuff inget mer. Andra säger att det är samma sak som en innebandyfrisyr – snelugg fram, blonderade slingor och lite längre baktill. Tänk Kim Källström, Peter Jihde...


Före. Efter.

Som den dumsnälla människa jag ibland kan vara tackade jag och betalade fast jag inte alls var nöjd. Jag sade till och med att jag tyckte det var fint för att inte göra Belma besviken. Såhär får ni se mig i framtiden. Fast antagligen ännu mera luftigt för jag har ingen smet kvar.
blog comments powered by Disqus