tisdag 4 augusti 2009

Arnolds motorcyklar och fruns syateljé


Skulle ut och kolla på militärerna men de satt bara i gräset och fiffla med varsin radio. På hemvägen drog skylten Ateljé Syskrinet min uppmärksamhet (?). Vi fick Arnolds motorcykelsamling på köpet. Husqvarna och det tyska märket Maico ställs ut.


Arnold var på ingående med båt så hans fru berättade istället. Hon misstänker jag har hört turen några gånger. Hon har en syateljé vägg-i-vägg med ett väldigt fint blåställ i som jag köpte. Synd bara att det är gjort för en 3 åring.


Best in show om ni frågar mig.


Lika många till hojar som var på den ordinarie utställningen ligger i Arnolds källare och ser ungefär ut såhär enligt honom själv. Målet är att alla ska funka.


Tillslut kom han moto-cross föraren/fantasten Arnold. Mycket trevligt att stå och snacka med och det lös i ögonen när man pratade om vissa bågar. "Den här hämtade jag ut dagen innan jag fyllde arton" sade han om nr. 14 ovan. Därför min favorit också. Väl värt ett besök.
blog comments powered by Disqus