söndag 2 augusti 2009

Äntligen!


Jag har bara ridit på små vana hästar med sadel och med den avgörande detaljen att en person går bredvid och leder runt. Det är verkligen lätt, alla kan. Det här var lite annorlunda. De hela börjar med att de möter upp oss med gasen i botten utan sadel emot oss och det var inte mycket snack. Hej det här är Xena, 9 år – hästen du ska rida på. Upp på ryggen som var varm och lite blöt, kanske svettades för det gör väl hästar precis som människor. Ingen tunggrej som hundar pysslar med.


Gick bra, jag höll mig kvar. Svårt att inte vilja trycka benen i sidan för balansens skull. Det är lika med gas och om man gör det samtidigt som man vill att den ska bromsa så blir det lite dubbla budskap. Jag gjorde allt det här och det räckte inte för att Xena skulle få tuppjuck och stegra eller galoppera eller något annat ohanterbart. Jag är nöjd med insatsen


Linda och Katrin åker runt med sina hästar och nu var de lyckosamt för oss på Fårö. Vi är ju också på Fårö. Senast vi försökte med hästridning utanför Motala för en massa dagar sedan slutade det med att jag stod och rullade 1000 köttbullar åt ett ridläger som började en vecka efteråt. Kul men inget åk.


Sjukt roligt och i grymt fin miljö. Mera mera mera!
Film kommer...
blog comments powered by Disqus